piątek, 13 listopada 2009

Trzynasty, piątek....brr! Pat.... brrr!



Dla przesądnych dzień trzynastego przypadającego w piątek to dzień który przyniesie... pecha! Kiedyś wyczytałem, że tego dnia najlepiej... nie wstawać w ogóle z łóżka! Według Wikipedii cyt.: "Strach przed trzynastym piątkiem jest nazywany paraskewidekatriafobią. Słowo to powstało z greckiego słowa paraskevi (piątek), dekatreis co oznacza trzynasty, zaś fobia to po grecku strach.".
Cóż ten dzień może oznaczać dla szachistów? Pewnie nic. Nie odnotowano przypadków, aby tego dnia coś szczególnego się wydarzyło w naszym światku szachowym.
Niemniej pech "prześladuje" szachistów. Pechem może być wykonanie posunięcia patującego w wygranej pozycji.
Grając na Playchess-ie (czarnymi) wykonałem niefrasobliwe G:e6 i nagle gra się zakończyła. Początkowo nie zrozumiałem co się stało, lecz za chwilę uświadomiłem sobie, że dałem pata. Pech? Czy taką sytuację można zakwalifikować jako pech? Partia nie była rozgrywana trzynastego w piątek.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz